31/7/06

Aeroport de Barcelona

Mes que fer comentaris sobre el que ha passat a l'aeroport de Barcelona jo proposaria que algú amb seny em respongués a un seguit de preguntes.


per què enlloc de potenciar tots els aeroports només s'inverteix realment en un de faraònic a Madrid i que paguem tots?

per què la majoria de vols han de sortir de Madrid quan de tant gran que és resulta ineficient donat els usuaris tenen que recórrer grans distancies per les instal.lacions perdent hores amb els enllaços?

per què en un negoci que, tot i retallant com han pogut els vols internacionals, va a més amb creixements espectaculars a Barcelona i Ibèria prèn la decissió d'abandonar-lo?

Per què Ibèria prèn decissions tant importants i il.lògiques a poc de l'època de les vacances?

Per què els treballadors han de fer una vaga per salvar els llocs de treball en un negoci que dona cada dia mes feina, dona diners a punta pala i que cada vegada s'en guanyen mes?

Per què savent que els treballadors farien la vaga ningú la va poder evitar?

Per què el president d'Ibèria no assisitia a les reunions de desbloqueig una vegada esclatat el conflicte?

Per què ho van pagar 200.000 persones amb el seu temps, disgust i diners?



Vist desde un punt de vista empresarial un fet com aquest significaria el despido immediat dels responsables. Començant pel president i tot l'equip directiu d'Ibèria. Pel que va passar no s'escaparia ningú de la criba. Son gent que cobra molts diners amb feina fàcil. Per tant, dit amb un sol adjectiu, son INEPTES PER LA SEVA FEINA

Daltrabanda un altre adjectiu també és correcte: ESTAFADORS. La gent ha pagat per un servei (gens barato) Com no han fet res per evitar aquest problemón són indirectament LLADRES. Lladres de temps, lladres de diners que han perdut els usuaris que han pagat amb els seus estalvis(o endeutant-se), lladres d'imatge d'un aeroport, lladres de la salut de les persones. Lladres de la seguretat de les persones.


El govern, que ha permès aquest desgavell i que ha trigat tant en intervenir, crec que també hauria de dimitir doncs la mesura de la qualitat de qui ens mana es la capacitat de reacció devant les adversitats. Per tant, aplico el mateix adjectiu: INEPTES PER ATENDRE AL POBLE


El personal que va fer la vaga mereix un comentari apart. Suposo que es futut veure que la gent s'en va de vacances amb avió i tu estàs treballant per quatre duros donant-lis servei quan tens tots els números per anar al carrer, sense saber ben be per què, doncs feina cada vegada n'hi ha mes i el que viatja paga al comptat, per tant no hi ha risc de devolucions. Ara, muntar aquest tinglado es esperpèntic. Quedo sorprès el mal que han fet senzillament sense fer res durant 2 dies. Els sindicats (existeixen?) no van fer res per evitar la magnitud del conflicte en uns dies clau amb récods d'usuaris. Em torna a sortir el mateix adjectiu: INEPTES



Ara, a mi hem queda clar que tot això no es fruit de la casualitat. Abans he dit que els directius eren ineptes però jo hi veig 'una mano oscura' planificada.
Què s'ha aconseguit?
- no es dona la gestió de l'aeroport als catalans, no sigui que ho facim be
- el merder només a passat a Barcelona
- la data en que Ibèria anuncia que es retira de Barcelona està cuidadosament planificada
- el problema era previsible i han evitat la solució per provocar el kaos
- desprestigi a l'aeroport (en benefici a un altre)
- desprestigi com a poble doncs a nivell internacional se n'ha assabentat a tot el Món
- donar pel sac a la ciutat de Barcelona com a primera afectada turísticament
- donar pel sac als usuaris catalans
- donar pel sac a Catalunya en sí


Per acabar de pendre el pel als que som d'aqui, devant les primeres crítiques catalanes es va dir desde Madrid que farien una linia de vols barats amb seu a Barcelona, anomenada CATair. Ara resulta que abans de fer res ja li han canviat el nom: CLICair.... el nom els deuria produir repelús.

Conclusió: s'hi guanyen diners, però aquest aeroport ha de quedar sempre a la sombra del de Madrid, els treballadors acabaran molts al carrer, altres amb jubilacions anticipades que pagarem entre tots, i 200.000 persones hauran tingut un 'bon' record d'aquests dies pagat amb la seva salud i de la seva butxaca. I dels responsables, no se sabrà mai qui és el pitjor, ara, igual li tallaran el cap a algú per a demostrar al poble que s'ha fet justicia, això si, aquest algú amb les butxaques plenes i la vida solucionada.